23.1.14

moción do BNG de Lalín sobre a AP-53

www.farodevigo.es

EXPOSICIÓN DE MOTIVOS


diante do anuncio realizado nestes últimos días relativo a unha nova suba das tarifas a aplicar do 1,85% na peaxe da autoestrada AP-53, desde o noso punto de vista non se pode dar por ben feito esta decisión, senón todo o contrario. Os antecedentes que marcan a xestión e decisións políticas de dita vía, supoñen unha suma acumulada porcentual desde a súa apertura en decembro de 2003 do 70%. Na actual conxuntura de crise económica, fixar estes prezos, que desde sempre consideramos desmesurados e abusivos, fai imposible para a maioría da cidadanía o seu uso cotiá, agás, esporádicas urxencias.

resulta de todo inaceptable, que os tramos de maior fluxo de circulación en dirección Santiago, desde o noso Concello, sexan moitísimo menos empregados cos de dirección a Ourense, situación esta creada pola diferenza entre pagar e non pagar.

o BNG ten exposto reiteradamente que a peaxe da AP-53, no seu tramo Santiago–Silleda–Lalín, é moi custoso, por enriba do prezo da peaxe doutras vías galegas e do Estado de características similares, o que resulta inalcanzable para os usuarios habituais.

tamén esta autoestrada está chea de agravios comparativos cando en anos pasados os distintos Gobernos de Madrid, acometeron múltiples actuacións dirixidas tanto a liberar algunha autoestrada como a rebaixa doutras. Entendemos estas solucións como as máis acaídas e xustas, pois temos que lembrar que noutras Comunidades, varias delas con menor proporción de autoestradas de pago que Galiza, contaron con importantes partidas orzamentarias do Estado dirixidas tanto a rebaixar, como incluso a liberar varias das súas autoestradas. No lado oposto está Galiza, onde as vías de pago superan o 40% da rede de autoestradas e autovías.

www.lavozdegalicia.es
a situación é máis grave ao non contar cunha vía alternativa axeitada ás necesidades dos usuarios, xa que a N-525 é unha vía obsoleta por estar limitada na práctica totalidade do tramo Lalín a Ponte Ulla a 50 Km/h e sen carril para vehículos lentos.

os veciños demandan que as autoridades competentes tomen medidas para paliar, por unha banda, o elevado prezo da peaxe AP-53, facilitando así o seu maior uso (os datos de novembro amosan un raquítico uso de 5375 vehículos); e por outra banda, mellorar a N-525 dirección Santiago. Desde fai anos o Ministerio de Fomento non aportou practicamente ningún financiamento, sendo o único responsable que a N-525 non teña carrís de lentos.

non podemos esquecernos que a construción da AP-53 foi costeada, en parte, cos cartos da Xunta de Galiza (60,1 millóns de euros) e por ende de todos os galegos, feito especialmente grave xa que é unha infraestrutura da rede do Estado.

as últimas informacións sobre a postura do Ministerio de Fomento e a Xunta de Galicia a este respecto, son dun absoluto cinismo e hipocresía, escudándose nun problema mutuo de competencias. En varias campañas electorais, o PP prometeu unha rebaixa, que co paso do tempo só quedou nun mero anuncio de rebaixa para os usuarios habituais, que nin tan sequera aplicaron a día de hoxe, escudándose en que é de titularidade estatal.

polo anteriormente exposto, o Grupo Municipal do BNG, presenta ao Pleno do Concello de Lalín, para o seu debate e aprobación, a seguinte

MOCIÓN:

1 – Demandar ao Ministerio de Fomento e á Xunta de Galicia que acorden o traspaso das competencias da AP-53.

2 – Instar ao Ministerio de Fomento, máis unha vez, a asumir o custo económico para a supresión da peaxe  AP-53.

3 – Demandar do Ministerio de Fomento a execución das obras anunciadas e pendentes na N-525, desde Lalín ata Ponte Ulla.

4 – Que o Concello de Lalín convoque aos veciños a unha concentración para demandar o cumprimento ao Goberno do Estado e á Xunta de Galicia dos puntos anteriormente expostos.

Lalín, 19 de decembro de 2013

ALCALDE PRESIDENTE E PLENO DO CONCELLO DE LALÍN

1 comentario:

Anónimo dijo...

Segundo parece van pasar a biblioteca para o concello vello.

habería que saber de quen é o local ( aposto que Camilo o sabe... ) onde está agora a biblioteca, xa que non ten nin pés nin cabeza o sitio , ou tamaño do local nin como se arranxou ( madeira moi ruidosa no chan ).

Dame que se beneficiou a algun coñecido pagando unha boa renda e arranxándolle o local.

visitantes